vrijdag 7 maart 2014


Meer volgers, meer fans, meer views, meer likes: meer succes?

Het web staat vol met antwoorden op de vraag: "Hoe krijg ik meer volgers op mijn blog?" Gevolgd door talloze rijtjes met tips en tricks. Ik ging vol goede moed aan de gang met het plaatsen van linkjes, H1 tags met goede kernwoorden etc. etc. Gefrustreerd bleef ik mijn pageviews in de gaten houden en ik zag dat de tips echt wel hielpen, maar werd mijn blog daar beter van? NEE! Ik werd er zelfs een beetje ongemotiveerd van, het ging namelijk helemaal niet zo hard als ik zou willen.

Mijn blog is mijn virtuele plekje op het web, mijn domein. Een online dagboek waar ik niet eens heel frequent een artikel plaats. (Een echte no-no als het gaat om het krijgen van meer volgers!) Ik post als ik inspiratie heb, zin heb en als ik denk ook daadwerkelijk iets te vertellen heb. Hieronder volgt geen lijstje hoe je duizendmiljoen volgers op je blog gaat krijgen, maar een lijstje met tips hoe je bloggen leuk maakt voor jezelf!

1. Waarom ben je begonnen met jouw blog?
Stel jezelf af en toe eens deze vraag. Kennelijk is het omdat jij iets wil delen met de rest van de wereld, dát vind jij dus leuk. Of je nu duizend volgers hebt of niet, je deelt jouw blog met de wereld, maar vooral met jezelf.

2. Meer volgers, meer plezier?
Een paar weken terug was er een meisje die mij een berichtje stuurde. Ze had mijn artikel over '20-ers van nu' gelezen en herkende zichzelf sterk in de (o-zo-zware) dilemma's van de jonge generatie. Mijn hart gaat duizend keer sneller kloppen van zo'n berichtje van van duizend pageviews.

3. Linkjes plaatsen & reageren op andere blogs en reacties
Plaats een linkje als jij dat linkje graag wil delen met de wereld! Reageer op een reactie of een blog als jij daar graag op wil reageren. Houdt het relevant en doe het niet omdat het zorgt voor meer volgers op je blog.

4. Ben jij blij met jouw blog?
Als het jouw plekje is en helemaal voor jezelf, dan wil je er toch het beste uithalen? Maak je blog mooi, schrijf leuke artikelen dan zal jouw blog dit plezier vanzelf uit gaan stralen.

Lekker blijven bloggen en geniet van jouw virtuele plekje op het web!
Dat ene meisje met haar reactie is duizend keer meer waard dan al die volgers.


Liefs Saar








2 opmerkingen:

  1. Hoi Saar,

    Ik heb je een liebster award gegeven. Ik ben benieuwd of je 'm in ontvangst wilt nemen.
    Je leest er over op mijn boekblog.

    groeten Anita
    (moordinhetblairhouse en anitasdagboek)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anita! Ik ga proberen alle vragen te beantwoorden:-)

      Verwijderen